Minu vastus: ABSOLUUTSELT
Minu müügiteekond sai alguse juba viieaastaselt, lasteaias ning see kirg on mind saatnud tänaseni. Paljud organisatsioonid otsivad müügitiimi just neid “parimaid”, kelle silmis on sära ja kelles peitub eriline anne ja muidugi ka töötahe. Väga õige lähenemine aga selliseid inimesi on kohati keeruline leida, sest neid inimesi on vähe kelle on hea müügisokus ning tahe tööd teha. Olen kindlalt veendunud, et müügiinimeseks ei saa kasvada – selleks peab sündima.
Nüüd aga teema juurde😊 kas värbamine on müük ja kas hea värbaja peab olema tingimata ka lisaks heale värbamisoskusele ka hea müügiininene?
Tänapäeva äri maailmas, kus konkurents on tihe ja nõudlus kvaliteetsete teenuste ning toodete järele pidevalt kasvab. Müük ja värbamine on minu arvates kaks valdkonda, mis on omavahel nii tihedalt seotud. Kuigi need kaks tegevust võivad esmapilgul tunduda eraldiseisvatena, on nende koostöö ja sünergia äärmiselt oluline organisatsiooni eduks.
Müük: Kliendi ootuste mõistmine
Müük ei seisne vaid toodete ja teenuste pakkumises, vaid see on protsess, mis hõlmab arusaamist kliendi vajadustest ja ootustest. Kliendihaldurina on oluline osata luua suhteid ja mõista, kuidas meie pakkumised saavad vastata kliendi vajadustele ja aidata kliendil kasvatada käivet. Samamoodi, nagu me müüme tooteid, peame me müüma ka oma organisatsiooni visiooni ja väärtusi potentsiaalsetele töötajatel ehk peame müüma tööpakkumist.
Värbamine:
Värbamine on samuti müügiprotsess, kuid selles kontekstis keskendume talentide leidmisele, kes jagavad meie organisatsiooni väärtusi ja suudavad panustada selle eesmärkide saavutamisse. Hea värbamisstrateegia, mis rõhutab brändingut ja kultuuri, aitab meelitada parimaid talente. Väärib märkimist, et inimesed, kes tunnevad end organisatsioonis hästi, on ka rohkem motiveeritud müüma ja edendama selle tooteid või teenuseid.
Müük ja värbamine täiendavad üksteist mitmel viisil:
Kliendikogemuse parandamine: Kui meie meeskond koosneb kogenud ja motiveeritud töötajatest, saavad nad paremini suhelda klientidega, mõista nende vajadusi ning pakkuda kohandatud lahendusi. Tugev meeskond aitab luua positiivse kliendikogemuse, mis omakorda suurendab müügi kasvu.
Organisatsiooni bränding: Tugev töötajate bränding aitab kaasa organisatsiooni kuvandi loomisele, mis on oluline mitte ainult talentide meelitamiseks, vaid ka klientide usalduse võitmiseks. Kliendid eelistavad sageli teha koostööd organisatsioonidega, kus töötajad on rahul ja motiveeritud.
Pikaajaline suhe: Nii müügis kui ka värbamises on pikaajaliste suhete loomine ülimalt tähtis. Kliendihaldurid peavad arendama suhteid klientidega, samas kui värbamismeeskond peab looma suhteid potentsiaalsete töötajatega. Mõlemad tegevused nõuavad suhtlemisoskusi, empaatiat ja usaldusväärsust.
Andmete kasutamine: Andmete analüüs on muutunud oluliseks nii müügi kui ka värbamise valdkonnas. Müügiandmete analüüsimine aitab mõista turusuundi ja klientide käitumist, samas kui värbamisandmete analüüs võimaldab tuvastada, millised kandidaadid toovad organisatsiooni kõige rohkem väärtust.
Müük ja värbamine on kaks poolt ja kui me need pooled kokku paneme siis saame eduka organisatsiooni. Ehk kui sul on organisatsioonis värbamisspetsialist kes on hingelt müügiinimene siis on see vaid suur eelis ja pluss.
Kokkuvõttes me ju müüme pidevalt – mitte ainult tooteid ja teenuseid, vaid ka oma organisatsiooni väärtusi ja kultuuri. Samuti müüme me oma ideid ja plaane ka oma pereliikmetele. Ehk terve elu me ainult müüme. Organisatsioonid, kes mõistavad müügi ja värbamise vahelise seose tähtsust, suudavad luua tugeva meeskonna, mis on võimeline saavutama suurepäraseid tulemusi ja pakkuma klientidele parimat võimalikku teenust.
Nii nagu iga müügitehing on ainulaadne, on ka iga värbamisprotsess eriline. Koostöös saavutame paremaid tulemusi, tagades, et meie organisatsioon ei ole mitte ainult edukas, vaid ka soovitud koht, kus parimad talentid soovivad töötada. Ehk mina väga soovitan värvata inimesi, kes on loomult müügiinimesed sest neil on alati eesmärk nad on sihikindlad ja nendega jõuab kaugele.
Kas keegi on teistsugusel arvamusel? Kui nii siis hea meelega ootan kommentaare😊