Blogi

Kuidas iseseisvalt värvata töötajat tööportaale kasutades?

September 7, 2024

Viimasel ajal on paljud minu endised ja praegused kliendid küsinud minult, kuidas leida töötajat võimalikult efektiivselt ja tulemuslikult, kui nad teevad seda iseseisvalt. Kuna mul on 17 aastane kogemus tööportaalis töötamisel ning portaali süsteemi kasutusel, otsustasin seekord kirjutada sellest, kuidas otsida töötajat nii, et sa ei peaks kuu aega hiljem avastama, et oled ikka veel ilma uue töötajata.
Kui organisatsioon vajab uut töötajat, on oluline valida strateegia, , mis tagab parima võimaliku kandidaadi leidmise. Efektiivne lähenemine hõlmab nii tööpakkumiskuulutuse avaldamist kui ka tööportaalide andmebaaside aktiivset kasutamist. Mõlemal meetodil on oma kindel roll. Teenused täiendavad teineteist, et tagada parim tulemus.

Alljärgnevalt selgitan, miks on oluline neid kahte lähenemist hoolikalt planeerida, omavahel kombineerida ning kindlasti ka kasutada:

Esiteks – tööpakkumiskuulutus ehk laiem haare ja nähtavus

Töökuulutuse avaldamine tööportaalis suurendab tööpakkumise nähtavust, võimaldades suuremal hulgal kandidaatidel kuulutust näha ja sellele reageerida. See on passiivne meetod, kuid see võib tuua organisatsiooni tähelepanu alla kandidaate, kes ei pruugi muidu teadlikud olla, et neil on võimalik sellele ametikohale kandideerida. Tööpakkumiskuulutust avaldades tuleb alati ka arvestada sellega, et kui avaldame kuulutuse siis samal ajal avaldavad ka teised organisatsioonid kuulutusi ja meie kuulutus võib väga ruttu langeda tahapoole mis tähendab seda, et nähtavus ei ole enam nii hea. Siinkohal on aga ka kohe hea soovitus. On võimalus oma kuulutus alati lisateenusega ettepoole tuua. Seda saate juba oma kliendihaldurilt täpsustada, et millistel tingimustel. Soojalt soovitan kaaluda. OSad lisateenused töötasin kunagi ka ise välja ja nad tõepoolest päris ausalt töötasid ja tõid oluliselt suurema nähtavuse ja parema tulemuse.

Teiseks – andmebaasi otsing ehk personaalne lähenemine

Tööportaalide andmebaaside aktiivne kasutamine võimaldab personalispetsialistidel või värbajatel olla proaktiivsed ja otsida ise sobivaid kandidaate. See meetod võimaldab kiiresti leida inimesi, kellel on vajalikud oskused ja kogemused, ning pöörduda otse nende poole. Selline sihipärane lähenemine suurendab tõenäosust, et leiad parima kandidaadi, kes vastab täpselt teie vajadustele.
Väga head kandidaadid üldjuhul ise ei otsi aktiivselt tööd sest neil pole sellist plaani pähe tulnud. Meie peame selle plaani/mõtte neile nö. “maha müüma”. Uskuge see töötab tõesti hästi.

Kolmandaks – kandidaatide mitmekesisus

Töökuulutuse avaldamine võib meelitada ligi laia valikut kandidaate, sealhulgas neid, kes aktiivselt tööotsinguid ei tee, kuid on avatud uutele võimalustele. Samal ajal annab andmebaaside kasutamine ligipääsu kandidaatidele, kes võivad olla passiivsed, kuid on siiski huvitatud parematest võimalustest või karjäärimuutusest.

Neljandaks – aja ja ressursside kokkuhoid

Aktiivne andmebaasi kasutamine võib kiirendada värbamisprotsessi, kuna teil on kohene ligipääs kandidaatidele, kes vastavad teie kriteeriumitele. Samuti aitab see vältida pikka ooteaega, mis kaasneb ainult kuulutuse avaldamisel, kuna olete kohe võimeline kontakteeruma sobivate kandidaatidega ja alustama vestlusi. Lisaks ma soovitan kasutada kindlasti ka sellist lahendust, kus saate omale tellida sobivate CV-de laekumist e maili peale. Antud teenus tähendab seda, et teile hakkab laekuma kas iga päev, iga nädal või iga kuu just nende kandidaatide CV-d kes on just käinud oma CV-d korrigeerimas ning just teile sobivad. Kuidas seda sättida ja kasutada saate oma kliendihaldurilt küsida.

Viiendaks – kvaliteetsemad kandidaadid

Tööportaalide andmebaasid võimaldavad teil teha põhjalikuma otsingu kandidaatide kohta. Võimalus vaadata kandidaatide CV-sid mis annab võimaluse otsustada teile endal ning valida just need inimesed, kes vastavad kõige paremini ettevõtte ootustele ja nõudmistele.

Kuuendaks – bränding ja mainekujundus

Töökuulutuse avaldamine tööportaalis aitab kaasa ettevõtte mainekujundusele. Kui tööpakkumine on hästi koostatud ja selgelt sõnastatud, peegeldab see organisatsiooni professionaalsust ja väärtusi, aidates luua positiivset kuvandit võimalike kandidaatide silmis.
Värbamiskanaleid ja võtteid värbamiseks on väga erinevaid. Mina kasutan oma töös Talendibaasis lisaks tööportaalidele ka väga palju teisi kanaleid töötajale värbamiseks aga kui rääkida just teenuse valikust, et kas avaldada tööpakkumiskuulutus või kasutada andmebaasi siis minu soovitus on – kasuta alati üksteist täiendavat värbamismeetodit ehk mõlemat teenust korraga.

Kuigi töökuulutus aitab kaasa ettevõtte nähtavuse suurendamisele ja laia kandidaatide valiku kaasamisele, pakub andmebaasi aktiivne kasutamine sihipärast otsingut ja kiiremat ligipääsu sobivatele kandidaatidele. Kombineerides neid meetodeid, on suurem tõenäosus leida parim võimalik kandidaat, kes vastab täpselt teie organisatsiooni vajadustele ja ootustele. Mis kõige tähtsam on see, et selline lähenemine hoiab kokkuvõttes kokku väga palju teie enda väärtuslikku aega ning teie ei avasta kuu aega hiljem, et töötajat ikka ei ole.

Otsides ise töötajat soojalt soovitan:

  • avalda tööpakkumiskuulutus;
  • telli andmebaasi kasutus, et saaksid ka ise aktiivselt otsepakkumisi teha;
  • rakendada funktsioon, kus sobivad CV-d hakkavad sulle ise e maili peale laekuma;
  • telli ka tööpakkumiskuulutuse esiletõstmise lisateenused.

Selleks, et sinu andmebaasi otsing edukalt õnnestuks, soovitan kindlasti küsida abi oma kliendihaldurilt. Sinu personaalne kliendihaldur on alati valmis sind hea meelega toetama ja juhendama andmebaasi kasutamisel, et tagada parimad tulemused.

Ei ole olemas halbu teenusepakkujaid või teenuseid – on vaid teadmatus ja piiratud valikuvõimalused

Saada mulle kiri

Oled tööotsija või tööandja – võta ühendust ja leian Su murele kõige efektiivsema lahenduse! 

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.